Уже рік триває восьме покоління консолей. Якщо не брати до уваги Nintendo, котрій традиційно класти на модні технології та рекламні потуги конкурентів, то картина доволі лаконічна: Sony впевнено домінує на консольному ринку, а Microsoft… Ні, вона не давиться шмарклями, оплакуючи свою люту і беззаперечну поразку. Microsoft, як Роккі Бальбоа у третьому фільмі, тренується, вчиться рухатися по-новому і шукає свої приховані потенціали. “Зелені” не здалися. А все тому, що до керма став яснозорий Філ Спенсер.
Філ Спенсер лише формально є головою Xbox. Насправді він рок-зірка, в голові якого постійно звучить “Eye of the tiger” і “Holding out for a hero”, а сталеві яйця щоразу лунко дзвенять, коли він виходить на публіку в новій промовистій футболці. Візіонер, який вже давно дав зрозуміти, що говорить не про ігри X1, а про ігри Microsoft. Філ збагнув, що крім консолі компанія має величезну ПК-базу. Ви ж звернули увагу, що Windows 10 — перша операційка, на ґеймерській важливості якої так несамовито наголошують? Помітили, як ледь не зі старту Windows 10 подавалася не просто як нова ОС для ПК, а саме як новітня ігрова платформа?
Філ Спенсер хоче, щоби ґеймери обирали Microsoft, неважливо на консолі чи ПК. І задля цього він цілеспрямовано стирає різницю між X1 та Win10.
Взяти лишень його останні слова, що він не виключає появи на ПК Quantum Break, Crackdown 3 i Scalebound — наразі ключових ексклюзивів Xbox One. Все одно це ігри Microsoft і не така вже й суттєва різниця, на котрій із двох платформ їх гратимуть. Однак за словами Філа, якщо портування станеться, то лише за певний час. Справа в тому, що три названих гри починали розробляти ще коли Win10 не стояла міцно на компах, а Філа не осяяла ідея руйнування ПК-консольної стіни. Тому після релізу цих ігор ще десь рік-два доведеться почекати порту. А от новіші ігри — Gears of War: Ultimate Edition, Halo Wars 2, Sea of Thieves тощо — вже розробляють з прицілом на дві платформи. Приємно таке чути, еге ж?
Та варто зрозуміти, що лише зараз Філ і його команда можуть собі дозволити дивитися на ігри ширше. А ще в березні минулого року, коли Філ замінив Дона Меттрика, вся філія Xbox перебувала не в найкращому стані. Xbox One зі своїми несамовитими амбіціями стати справжнім розважальним центром відлякувала покупців і дороговизною, і виглядом (“Відик!” — гукає зі залу Юра), і наголосом на телевізійних функціях. Не дивно, що старт консольних перегонів з тріском програла: тоді як Microsoft надумалася продавати медіа-центр, Sony всього лише надавала ігрову консоль.
Спенсерові знадобився рік, щоби виправити ситуацію та поліпшити імідж Microsoft. Спершу консоль позбулася обов’язкового пристрою Kinect, впала у ціні, ну а потім пішли ігри. Крок за кроком Філ Спенсер дійшов до того, що гасло The best lineup in Xbox history, тиражоване на цьогорічних презентаціях Microsoft, повністю себе виправдовує. Звісно, комусь можуть бути не до вподоби Halo, Forza чи Gears of War, але заперечити готовність “майків” до осені і наступного ігрового року не вийде. І не сказати, що Філ зробив щось надзвичайне, — він просто думав про потреби ґеймерів. Звідси і крос-плей, і зворотна сумнісність, якої гравці просили роками на різних консолях.
Не всім відомо, що до свого призначення керівником Xbox, Філ працював у Microsoft Game Studios проектним менеджером, а згодом і віце-президентом. Навіть зараз він тісно співпрацює з усіма розробниками ексклюзивів. Не сказати, що Спенсер виконує якусь суттєву роль в продюсуванні, але його відгуки однозначно мають вагу. Тобто як і у випадку зі Сатору Іватою, на чолі опинився не просто функціонер, а людина, котра створює і любить ігри. Такий же ґеймер, як і ми.
Філ Спенсер — не просто обличчя Xbox (а тепер ще усіх ігрових творінь Microsoft). Коли на сцену виходить Шон Лейден (Sony) чи Ендрю Вілсон (EA) — ми бачимо холодний і хижий погляд бізнесмена, коли перед нами Ів Ґіймо (Ubisoft) — бачимо спокійного і задоволеного життям колекціонера. І тільки Філ Спенсер виходить з виглядом “Чуваки, так, ми обісралися, але то в же в минулому; а зараз пристебніть паски і поїхали!”
І що би Microsoft не чудили на презентаціях (Відик! Дочасний доступ! ІННОВАЦІЇ!), як би ми в редакції не глузували з їхніх виступів — ми незмінно шануємо і любимо Філа Спенсера.
Він це заслужив.
Cподобалася стаття? Підтримай PlayUA
На платформі Donatello ви можете підтримати нас як одноразовим донатом, так і оформити щомісячну підписку. Усі наші підписники на Donatello отримують цифрові або фізичні приємнощі залежно від суми донату. Долучайтеся до нашої спільноти!